Tilbakemelding til Vevkom

Du er ikke logget inn så meldingen vil bli sent anonymt. Om du vil at vi skal kunne kontakte deg, vennligst logg inn.

Vil du være med på å utvikle morgendagens digitale nyhetstjeneste?

Søknadsfrist: 27. februar 2019 23:59

Er du teknologistudent med interesse for media? Da må vi ta en prat! Vi i Amedia søker deg
som vil være med å utvikle morgendagens digitale nyhetsopplevelser. Hvis dette kan være
deg, vil vi gjerne at du tar kontakt med oss.


Ikke hørt om Amedia før? Det er ikke så rart, men du kjenner kanskje til avisene våre?
Bergensavisen, for eksempel. Eller kanskje Nordlys eller Fredriksstad Blad? Eller en av de om
lag 60 andre Amedia-avisene fra Honningsvåg i nord til Tvedestrand i sør. Eller kanskje
Nettavisen, for den er jo riksdekkende. Langt færre har nok hørt om Amedia – konsernet som
eier dem. Og det er egentlig helt greit, for det er jo først og fremst avisene vi vil at folk skal ha
et forhold til.


Men vi er her, og vi jobber i Amedia Produktutvikling, en egen avdeling i Amedia. Fra
Akersgata i Oslo sentrum jobber vi med den digitale utviklingen av avisene våre. Vi er rundt 30
utviklere, designere og produktutviklere i dag. Det er egentlig ganske fint – stort nok til å ha et
ordentlig fagmiljø, lite nok til at alle kan bli sett og hørt. Nå vil vi gjerne bli noen flere, og vil
gjerne komme i kontakt med deg.


Men kanskje har du ikke helt bestemt deg ennå. Kanskje virker utvalget av jobber
overveldende. Kanskje tenker du at man aller helst skulle blitt konsulent, slik at du kan prøve
litt forskjellige bransjer – i hvert fall nå i starten.


Hos oss i Amedia er du stuck i mediebransjen så lenge du jobber her. Vi som jobber her, liker
det. Vi liker at Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Vi liker at vår forretningsidé
er den samme i dag som den alltid har vært – journalistikken. Vi liker å være med og fortelle
de små og store historiene som samler, engasjerer, og driver lokalsamfunnene i Norge
fremover. Vi liker å være eid av en uavhengig stiftelse som ikke tar ut utbytter, men som skal
verne om avisenes selvstendighet og redaksjonelle frihet. Vi liker at vi når ut til 1,9 millioner
nordmenn hver eneste uke.


Vi håper at vår type variasjon starter der konsulentselskapenes ofte slutter. Som konsulent
kan du kanskje bytte bransje, men ikke nødvendigvis det du gjør – de er glad i å rendyrke
profilen din. Ikke vi. Vi elsker allsidige folk som kan, eller vil lære, mye forskjellig. Kanskje er du
en backendutvikler som også liker å jobbe med frontend og design? Ingenting er bedre! Har du
en prosjektdriver i magen? Fasiliter en designsprint eller flere, da vel! Lyst til å formidle? Bli
med og arranger demoer, fagdager og Happy Fridays. Kult med data? Amedia er fremst i
klassen på analyse, og har et eget data science-team du kan lære av. Jobbe tett på det
redaksjonelle? Du finner oss rett ved siden av avdelingen for innholdsutvikling, de som jobber
tettest på redaksjonene, og vi jobber sammen på mange prosjekter.


Men det aller viktigste er at det skjer noe magisk når du kan jobbe med de samme produktene
over tid. Eierskap og engasjement, kaller noen det. Du, sammen med andre på laget, kan selv
bestemme hvordan produktene skal være. Du får tilgang til data og innsikt om mediebruk som
er få andre forunt. Du kan være med på små intern-startups i en av Norges største

mediekonsern, og følge et produkt fra de første brukerne til kritisk masse. Du kan være med å
bestemme hvilke språk og verktøy vi bruker. Akkurat nå går det mye i React, Node, Go,
Kubernetes, og Docker – men dette endrer seg. Vi skal være flinke til å ta i bruk nye ting. Du
kan også bestemme hvordan vi jobber. Og, ikke minst: Du kan jobbe med noe som betyr mye
for både enkeltpersoner og lokalsamfunn.


Dette med å være viktig for enkeltpersoner og lokalsamfunn høres nok ut som en
annonsefloskel, forresten. Men det er heldigvis ikke bare vi som sier det. Det er ikke mange år
siden hele bransjen ble dømt nord og ned, og ingen ville betale for innhold. I dag er alt dette
snudd på hodet, og vi har flere lesere – og flere betalende abonnenter – nå enn på lenge. Og
all vekst skjer digitalt. Vi mener at det aldri har vært en bedre tid å jobbe med digitale medier
som nå.


Høres noe av dette spennende ut? Ta en prat med oss, så kan vi fortelle mer, og kanskje lære
litt om deg også.

  • TypeFulltid
  • Bedrift Amedia Utvikling AS
  • Klassetrinn5. klasse
  • StedOslo
  • Søknadsfrist27. feb. 2019 23:59


Søk her: https://amedia.recman.no/job.php?job_id=81690

Link: Vil du være med på å utvikle morgendagens digitale nyhetstjeneste?